nav vajadzīgs ne c.lf.lv celteka.lf.lv www.celteka.lv
sākums | SLUDINĀJUMI | tuss | AL KLUBS | info | projekti | saites | pierakstīšanās| maršruti
             Vārds: Parole: ?

Wap versija: celteka.lv/wml/                Dzīvot ir labi, bet dzīvot zaļi - vēl labāk!

Kultūrvēsturiskie
un dabas objekti
(materiāls sakārtots pa rajoniem un pagastiem)

www.autodoc.lv

- UbtvmoDsPO
- MALNMCsoKYGNoBFQ
- IUVq6bcP

Nosaki savas upes tīrības pakāpi
Urtānu projektā!

Ceļtekas maršruti

Izraudzītais maršruts:

Pļaviņas-Sigulda riteņbraucējiem (tiek veidots) Nolēmu izveidot maršrutu vairāku dienu braucienam ar divriteņiem. Maršrutā paredzēts iekļaut iespējami daudz apskates un atpūtas objektus. Meklējam gidu šim maršrutam! Ja zini tādu vai vēlies piedalīties, atraksti!
Nosaukums apraksts Apskates objekts Var uz Piezīmes
Pļaviņas Skanstupīte Gostiņu skansts - viduslaiku nocietinājums Gostiņu luterāņu baznīca Vispirms dodamies gar Daugavu uz augšu līdz skanstupītei.
Skanstupīte Dodamies pa pilsētas ielām uz Skanstupītes ūdenskritumu Skanstupītes augšējais ūdenskritums Rakstnieka J.Jaunsudrabiņa un gleznotāja A.Štrāla dzīves vieta Vēl tikai sākums...
Mežezers No apvedceļa iegriežamies uz Ērgļu ceļa. Drīz jau pagrieziens uz Mežezeru un Kurmēnu kalnu. Kurmēnu kalns Šeit var arī mazliet atpūsties, jo tālāk būs lielāki attālumi jāpārvar. Tālāk dodamies atpakaļ uz Ērgļu ceļa un pa labi uz Odzienu.
Odziena Pēc 4 km var pagriezties pa labi un sameklēt Pendēru dižakmeni, bet atgriežoties Odzienā, ir jāgriežas pa labi uz Iršu pusi. (Lai gan te var arī doties pa taisno caur Sausnēju uz Ērgļiem. Var ieiet Pilskalnos, Senčos paēst. Odzienas pils Turpat ir arī Vietalvas kultūras nams, Odzienas parks un sporta bāze Mailes. Tālāk braucam gar Tautonas mežu (kreisajā pusē) uz Iršiem. Aiz Pērses tilta pie Recijām griežamies pa labi tur ir Jaunbebru muižas drupas un parks. vēl pēc 6 km būsim Iršos.
Jaunbebri Ja nesteidzamies, varam apskatīt Piemiņas plāksni pirmajā pasaules karā kritušajiem. Vēl var izmest līkumu uz Vecbebriem, kur ir Vecbebru parks, "Tautasmeita", Bebru pagasta padome, Biškopības vēstures muzejs, Tēlnieka Voldemāra Jākobsona memoriālais muzejs, dižkoks. Līkums tā uz 10 km.
Irši Nu jau noripināti ir savi 25 km. Te 2,5 km rādiusā ir divi pilskalni. Lialkalns un Bulandu kalns. Bulandu pilskalns Lielkalnu pilskalns (Irbes kalns) Lielkalns gan būs gŗutāk atrodams, jo ir tālu no ceļiem. Aiz Bulandiem Sidrabiņos ir Ozolu muižas parks. Un tas jau netālu (5 km) no Sausnējas...
Sidrabiņi un apkārtne Te tuvumā ir vairāki objekti. Var jau brist.. Jākaiņu senkapi Jākaiņu senkapi, Ziestu kalns, Viesturkalns, Bulandu pilskalns, Lausku kalns.
Ziestu kalns Kilometru no Jākaiņiem ir Ziestu kalns, tālāk uz Ērgļu pusi ir vairākas interesantas vietas. Mazliet pa kreisi Brantēnu ozols, aiz Odzītēm ir Odzīšu ozols. Brāžu krāces un Akmeņupītes ūdenskritums Ja tiekat līdz Brantēniem, tad lejā Ogres upē ir Brāžu krāces. Kalna Jurķēnos Jurjānu dzimtas piemiņas vieta. Tālāk var doties vēl iekšā gar Ogri vai atpakaļ uz lielceļu. Pāris km aiz Odzītēm ceļa malā ir Baltais krusts. Otrā pusē ceļam lejā ir Ogres upe.
Ogres mala Ja esam nonākuši pie Ogres pie Priekšēniem, tur ir divi pilskalni - Priekšēnu un Skudru kalns Skudru pilskalns - kulta vieta Priekšēnu pilskalns (Pumpiņkalns) Tas gan ir liels līkums, var braukt, ja ir daudz laika. Vēl pie Priekšēniem ir P. Blaua piemiņas akmens.
Ērgļi Iebraucot Ērgļos var gar estrādi doties pāri Ogrei pa gājēju tiltiņu, aiz kura ir Ērgļu viduslaiku pilsmuižas pilsdrupas. Ērgļu viduslaiku pils Ērgļu Skanstes kalniņš - pilskalns Tālāk aiz slimnīcas un Viduslaiku kapsētas uz augšu gar Ogri ir Skanstkalniņš. Vēl, ja ir laiks, var izmest līkumu uz Meņģeļiem un Brakiem.
Ērgļi 2 Vēl pariņķojot pa Ērgļiem var atrast Karātavu kalnu Vecmuižas ezera krastā, ūdensdzirnavas, Podnieka namu, Vēja kalnu, Briežu kalnu, Pārsteigumkalnu un vēl daudz ko citu. Podnieka nams Vēja kalns Te var arī nakšņot Lauksaimniecības skolas dienesta viesnīcā vai Palīgā, vai viesnīcā "Ērgļi". Šajā Ogres pusē uz leju ir Sarkanie krasti, akmeņupīte u.c., bet tam vajag daudz laika.
Kalnijas No Ērgļiem izbraucam pa Cēsu ceļu gar bijušo Tirgus laukumu un Pagastskolas kļavu. Meža rūķu takas Var izmest līkumu uz Ērgļu vēsturisko centru - Gaiļkalniņu un pa mazu celiņu gar izrakņāto Sauleskalna kapu kalna malu atgriezties uz Katriņas ceļa. Vai arī izmest vēl lielāku līkumu gar Kaķaraga priedi uz Velna grāvi. Atgriežoties uz Katriņas ceļa ir Kalnijas, tālāk Itālija, Roma...
Katriņa Pēc 5 km ir Katriņa. Te reiz bijis labi apdzīvots, turīgs novads, tagad ir pārdesmit iedzīvotāju. Indrānu senkapi Indrānu senkapi pie Lejasezera un tālāk piemiņas zīme 2. pasaules karā kritušajiem nacionālajiem partizāniem
Silakalnu ozoli Pāris km uz priekšu ir Ruģēni, no kuriem celiņš ved uz Kreveļu ozolu. Bet pa lielceļu vēl pēc 1 km ir Silakalnu ozoli. Ķiberes senkapi (Ķiberes kalniņš) Tālāk jau Cēsu rajonā Skujenes pag. ir Ķiberes senkapi. Vēl uz priekšu pie Pērkoņiem labajā pusē ir Dūmkalns un kreisajā pusē ir Zvannieki un Sarkaņu ez. Tālāk pa lielceļu pie Amatām ir Bieriņkalns.
Skujene Pāri Amatai gar Apogiem un Kābeles kalnu dodamies uz Skujeni. Tur ir Parks, Pilskalns, Viduslaiku pilsdrupas, dižkoks utt, bet mēs dodamies atpakaļ uz Kosu. Skujenes viduslaiku pils Skujenes viduslaiku pils Skujenē ir ēdnīca, var ieturēties. Tālāk jāizvēlas vai doties uz Siguldu caur Nītauri un Mālpili vai caur Ģikšiem, Ieriķiem, Līgatni. Vēl jāapskata Spinduļu pīlādzis.